Gezi yazısı örnekleri

26 Temmuz 2011 Salı

Bir internet sitesinden derlenmiş gezi yazısı için kullanılabilecek güzel bir örnek için bu gezi yazısı örneğini
sizlerle paylaşmak istedim..



Konu mısırla ilgili
...

 

Komşun için, ailen için, sevdiklerin için, kendin için, vatanın için bugün ne yaptın?
Bu tür sorular gençken yılda bir kez sorulurken, yaş kemale erdiğinde  neredeyse her gün sorulmaya başlanıyor.  
Yıllarca yurt dışında yaşadıktan sonra Türkiye’ye dönünce içimde garip bir suçluluk duygusu oluştu sanırım. Bunu gidermenin yegane yolunun “faydalı olmak’’. O nedenle sorumluluk projelerinde yer almaya başladım.
Böylelikle hem içimi rahatlatıyorum, hem bilgimi paylaşıyorum, hem de ülkeme - çevreme faydalı olmaya çalışıyorum.  
***
(DEİK) Mısır İş Konseyi Başkanı olduğumda da  birkaç hedef koymuştum kendime.
 Bunlardan bir kaçını ve gelişmeleri şöyle sıralayabilirim.
THY Mısıra uçmalı Kahire ve İskenderiye ye direk seferleri olmalı.
Önce Kahire’ye – geçen aydan itibaren de İskenderiye’ye doğrudan seferler başladı.
Mersin- İskenderiye arasında Roll On – Roll –Off ( Ro- Ro) seferleri olmalı. (Nasipse bu ziyaretimizin ardından başlayacak).
Toplam dış ticaret hacmimiz en az 2 milyar dolar artmalı. (3.5 Milyar dolar oldu).
Anlaşmalı Tarım Yapılmalı. Yeni hedeflerimi sizinle paylaşmaya başladım. Dilerim seneye bunun gerçekleşmesi için ilgililer devreye girer.
Mısır’da Türk bankası açılmalı. 1940 yılında dünyada şube açan ilk bankalardan biri Türk bankasıdır (İş Bankası- İskenderiye şubesi). Bu yılın ortasında bir banka irtibat ofisini açtı, şimdilik gözlemci olarak. Dilerim en kısa zamanda bir yol bulunur.
Zira hem ticareti üçüncü bir ülkenin para birimiyle yapacaksın hem de üçüncü bir ülkenin bankasını kullanacaksın !!
İnsan biraz üzülüyor; milyarlarca dolarlık ticaret hacmi bizim bankalarımızdan yapılmalı.
Tıp – Sağlık Turizmi başlatılmalı, bunun da söylemlerine de başladım. İlk görüşmeler yapıldı. Çok hızla yol alacağımıza eminim,  yatırımcılar hadi görüşelim demeğe başladılar.
Vize sorunu çözülmeli diye her platforma dillendirdim. Şu sıralar iki tarafta bu konuda hemfikir olmuş durumdalar.
Mısır’a gidecekseniz ve 45 yaşından büyükseniz, kapıda vize alabilirsiniz, ticaretle uğraşanlara uzun süreli ve çok girişli, yatırımcıya en az 3-5 yıllık vize verilecek. Beyaz vize uygulaması yapılacak konuşmalarına en üst makamda şahitliğim var.
***
Tarihimizin M.Ö 1250 yılına dayanan (Kadeş anlaşması)  Mısır ile  Türkiye’nin , güçlü ilişkisi Doğu Akdeniz’de barışta, siyasette, ticarette istikrar demek söylemine devam edeceğim.
Dünyanın ekonomik istikrarı yakalaması için Afrika’ya ihtiyacı var söylemine devam edeceğim.
Bankaların bir an evvel Kıta Afrika’da yapılanmaları gerektiği söylemine devam edeceğim.
Ulaşımın, iletişimin, siyasi uyumluluğun sağlandığı her yer iş yapmak için en uygun zeminlerdir, söylemine devam edeceğim.
Kriterleri oturmuş, kar marjları düşmüş, ön yargılı Avrupa ve Amerika pazarına alternatif Afrika pazarını önemseyiniz söylemine devam edeceğim.
Afrika’ya inancımı hiç yitirmeyeceğimin söylemimin bir başka ve en önemli nedeninin Kadın Girişimciye olan eşit yaklaşımlarının ve meclislerindeki kadın sayısının bizden daha çok olduğu gerçeğidir.
Bu hayallerimin gerçekleşmesinde desteklerini esirgemeyen Bakanımız Sayın Kürşat Tüzmen’e (2008),  Bakanımız Sayın Zafer Çağlayan’a (2009), TOBB Başkanımız Sayın Rıfat Hisarcıklıoğlu’na (2010) teşekkür ediyorum.
Biz iş dünyasının patronları olarak yarınların oturup beklenmeyeceğini biliyor o yüzden geleceğimizi her gün yeni baştan , yeni bilgilerle tasarlıyoruz.
Dilerim benim görüş ve önerilerim bu bağlamda yol gösterici olur.